Info

חווית משתמש / ממשק משתמש

UX/UI

אז כנראה שגם אתם שמעתם על צמד המושגים UX/UI או בעברית חווית משתמש / ממשק משתמש והבנתם שיש להם חלק מאוד חשוב ב בניית אתר מצליח .

אז מי הם? מה הם? ולמה הם כל כך חשובים? הישארו איתנו.

יאללה נשאריםיאללה נשאריםיאללה נשארים
UX/UI

מה זה UI/UX?

חווית משתמש ו- ממשק משתמש הם מושגים רחבים מאוד והם נוגעים בכל תחומי החיים ולא רק בעולם האינטרנט והמדיה, אז בואו נתחיל.

ממשק משתמש UI - נקח לדוגמא את הרכב שלנו , סביבת הנהג ברכב היא בעצם הממשק, הממשק בנוי מרכיבים (לדוגמא :רדיו) כאשר לכל רכיב יש פעולה סופית שאותה הוא מבצע.
תכנון נכון של סביבת הנהג ברכב הוא בעצם פריסה נכונה של כל הרכיבים בממשק עד לפרט הקטן ביותר (כפתור הרדיו).

חווית משתמש , UX - לעומת זאת חווית המשתמש במקרה שלנו, היא האופן שבו תתבצע כל פעולה ברכב ואיך היא תגרום לחיבור בין הנהג לבין הרכב בצורה הטובה והנוחה ביותר .


UX/UI

חווית משתמש באתרי אינטרנט

חווית משתמש היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מבניית אתר אינטרנט.
משתמש אשר יהנה מהגלישה באתר שלנו, הוא המשתמש אשר יחזור שוב ושוב לאתר וישהה בו זמן רב,
דבר התורם מאוד לקידום שלנו .
בנוסף משתמש אשר יחווה חוויה מרשימה באתר שלנו, הוא המשתמש שגם ישאיר פרטים באתר וירצה להיות חלק מהחוויה שאנחנו מציעים.
ישנם אתרים שלא הושקע בהם מחשבה על עיצוב UX, ובדרך כלל אתרים כאלה הם מסורבלים וממש לא נוחים לתפעול, מעבר לזה שהם מסורבלים הם בדרך כלל יהיו אתרים מאוד בנאלים.
UX/UI

אז איך יוצרים חווית משתמש?

אוקיי אז זאת שאלה באמת מעניינת,
על מנת ליצור חווית משתמש מוצלחת צריך לעשות מחקר.
אנחנו צריכים להבין מי הם המשתמשים שלנו ,
ומה תיהיה המטרה הסופית שאליה אותם אנחנו מכוונים .
לאחר שביצענו את המחקר הראשוני יגיע שלב התכנון.
בשלב התכנון אנחנו נגדיר בדיוק איך כל רכיב באתר יעבוד ואיך אותו רכיב יהיה חלק מהזרימה הנכונה של האתר.
אנחנו נוכל לבצע את אותה פעולה בכמה דרכים שונות אבל לא כולם יעניקו לנו את החוויה המושלמת.
לדוגמא טופס הצור קשר(הרכיב) אצלנו באתר , המטרה הסופית של הרכיב היא שליחת פרטי התקשרות על מנת שנוכל לחזור אל הלקוח.
לקחנו את הקונספט של שליחת מכתב בדואר ומימשנו אותו בתוך רכיב הצור קשר, בכדי להעצים את חווית המשתמש.
בנוסף בשביל לשדרג את החוויה , הוספנו אנימציה (הנפשה) שממחישה את הפעולה וממש נותנת תחושה שאכן המכתב נשלח בדואר כביכול.
עיצוב UX נכון יכול להפוך פעולה מסויימת לקלה ונוחה יותר אבל לא רק , היא יכולה להפוך את השימוש לסתם יותר "מגניב" וזה חלק מהחוויה.