שיווק שותפים מדריך 2019 – (Affiliate Marketing)
שיווק שותפים זה בין השיטות המוכרות והוותיקות באינטרנט לעשות כסף והרבה! (לרציניים מביניכם)
ולאחרונה חלה עלייה משמעותית בביקוש לתחום.
במדריך שיווק שותפים זה, נעבור על כמה נושאים :
- שיווק שותפים – מזה הדבר הזה שכל ההמון נוהר אליו בשנים האחרונות?
- דוגמאות לסוגי חברות של משווקי שותפים / affiliate
- שיווק שותפים מול Marketplace – מה ההבדל?
- איך מתחילים ומטרפים לתוכנית שותפים
- אחרי שהצטרפתם – איך מקדמים את המוצרים והדברים שאתם רוצים להרוויח מהם ולהיות בטופ?
- כמה כסף אפשר להרוויח בתחום?
ישנם סוגי תוכניות שיווק שותפים :
ישירות – אתם מול המוכר.
או בדרך עקיפה – דרך חברה המתווכת ביניכם לבין המוכר. בשיטה זאת תוכלו לפרסם מוצרים רבים יותר ולהחליף פרסומות כרצונכם.
שיווק שותפים מדריך קצר לפני שממשיכים:
חברות לשיווק שותפים מהמובילים:
- Clickon
- Sekindo
- Clickbank
- CJ Affiliate
- Wesell
- ועוד ועוד…
מעבר לחברות הללו, תוכלו לעבוד ישר מול חברות שונות ולהיות מעין משווקים עצמאיים שלהם ולקבל עמלה יפה ממכירה של מגוון המוצרים של אותן חברות.
חברות כאלו לדוגמא:
חברות תיירות, אחסון אתרים, אתרי הכרויות, קורסים ועוד….
שיווק שותפים מול Marketplace – מה ההבדל?
אם כבר אתם מתעניינים בשיווק באינטרנט תכירו את השיטות שבטח שמעתם עליהם – מכירה באמזון וב- ebay המון אנשים מוכרים באתרים האלה בשטיות מסויימות וממש לא מסובכות ועושים מזה כסף יפה בתור משכורת חודשית ומעבר…
אלו לא משווקי שותפים אלה מוכרים בזירה הנקראת Marketplace.
בשיטה הזאת המוכר ( השותף) פועל בצורה שונה ועצמאית – אם מכר מוצר , הוא אחראי למשלוחים (ברב המקרים המוצרים בסטוק וירטואלי – הכוונה לא במחסן אישי שלו).
בנוסף-בשיטה הזאת המוכר שמכר את המוצרים שלו משלם עמלה קטנה לאמזון או איביי או כל אתר אחר שדרכו הוא עובד ואת כל שאר הרווחים נשארים אצלו.
הפונטיצל של המכירות כאן הוא גדול אך יחד עם זאת קיימת תחרות בין מוכרים אחרים ב Marketplace.
בכל מקרה נחזור לנושא העיקרי לשמו התכנסנו – שיווק שותפים הקלאסי.
כיצד טכנית אנחנו מצטרפים לתוך תוכנית שותפים שכזאת?
גם מבחינת ההשתתפות וההצטרפות הדרך פשוטה מאוד – מתחברים לתוכנית שותפים המבוקשת,
מקבלים קישור שיכול להיות אפילו סרטון או תמונה או טופס למילוי פרטים וכו'. ואז את הקישור מתחילים להפיץ.
כל שותף מקבל מעין קוד השייך לקישורים שלו כך שלא יכול לקרות מצב בו שותף אחד "לוקח" את ההפניה.
גם אם הגולש שם פרטים/רכש המוצר אפילו אחרי יום או יומיים עדיין השותף יקבל את כספו.
כיצד משווקים ועובדים עם תוכנית שותפים?
כאמור תוכנית שיווק שותפים עובדת עם קישור פשוט או סרטון או אפילו דף נחיתה עם טופס למילוי פרטים.
אז האופציות למכור ולהפיץ אותם רבות.
לדוגמא: פייסבוק, בלוגים, מודעות ממומנות בadwords של גוגל, אתרים אישיים שאפשר לקדם בצורת קידום אורגני
פייסבוק
הרבה משווקי שותפים אוהבים את השיווק בפייסבוק מהעבודה הפשוטה שפייסבוק מלאה במליוני משתמשים בכל יום.
ושם יכולים משווקי השותפים לשווק המוצר בצורה רחבה ביותר על ידי פרסום הקישורים בקבוצות רלוונטיות, דפי עסקים המנוהלים על ידם,
או אפילו בפרסום ממומן במערכת של פייסבוק – למרות שעולה כסף לפרסם כך אבל במקרים רבים ההשקעה חוזרת,
וברגע שמבינים מי הקהל יעד ורצים על קמפיין ממוקד זה יכול להיות אפיק מצויין להכנסה פסיבית ומשתלמת.
אתרים ובלוגים
במידה ויש לכם אתרים או בלוגים תוכלו לפרסם שם את המוצר או אפילו בבלוג חיצוני שתוכלו להשתמש בו לצורך שיווק שותפים.
במידה ואין, תמיד תוכלו להעזר באיזו חברת בניית אתרים טובה לצורך בניית אתר או דף נחיתה מעוצב בצורה כזאת שימשוך את הגולש להצטרף.
כאשר אתם מפרסים בדרך הזאת ובמקומות הללו מומלץ מאוד לקשר את הקישור לפוסט שמעניק ידע לגולש ולא ייראה כפוסט "ספאם".
לדוגמא: לתת סקירה על המוצר אותו אתם מעוניינים לשווק.
על מנת לייצר טראפיק ( תנועה ) לאתרכם או לבלוג -תמיד תוכלו לקדם את האתר במגוון השיטות קידום ממומן PPC או קידום אורגני וכו'
מכיוון שיכול מאוד להיות שיהיו לכם מתחרים גדולים על אותו מוצר ולכן בעזרת קידום תוכלו להתמקד על מילות מפתח רלוונטיות ולהגיע לקהל יעד אותו אתם מחפשים.
אם העסק הזה יקר לכם תמיד תוכלו להעזר במדריך קידום אתרים לצורך אופטימיזציה לאתר/בלוג ולעשות זאת בעצמכם .
קידום ממומן בגוגל PPC
בגדול אין בעיה להעזר במערכת של גוגל ליצירת קמפיינים ממונים לשיווק המוצר שלכם מתוך תוכנית שיווק שותפים.
אבל כשאתם עושים זאת חשוב להעזר בחברה לבניית אתרים לצורך בניית דף נחיתה מקצועי שיתרום להרבה המרות מהדף ( עסק לא יקר בכלל ) –
מומלץ למקם בדף הנחיתה את הקישורים שלכם ובנוסף להציע תוכן כלשהו שרלוונטי.
בקמפיין תוכלו לבחור תקציב על פי חישוב כדאיות לפי גובה העמלות שאתם צפויים לקבל ובכך למנוע חוסר רווחיות.
גם במקרה זה חשוב לתת ערך מוסף לגולש להיות שיווקיים על מנת לשכנע את הגולש לקנות ממכם. 🙂
רשימות תפוצה
אפיק נוסך לייצר ממנו תנועה והרבה זה רשימות התפוצה . תוכלו להשיג משם הרבה חשיפות למוצר. קיים חוק שלא מאפשר לשלוח יותר ממיל אחד למי שלא נתן אישור לכך. לכן תהיו יצירתיים ותשכנעו גולשים להצטרף לרשימות התפוצה שלכם על ידי אספקת ידע בבלוג כלשהו , ידע כגון: מדריכים, חדשות, סרטונים וכו,
אסור לקנות רשימה תופצה מוכנה גם בשל אותו חוק, וגם מהעובדה שנמענים לא יהיו איכותיים ולא יקדמו אותכם לשום מקום.
כמו שהצלחתם להבין לא חובה להשתמש באתר או בלוג אבל, זהו אפיק מצויין להגדלת החשיפה והמכירות שלכם בתוכנית שיווק שותפים.
תוכניות שותפים מומלצות ומוכרות:
הנה כמה מהן:
Google adsens – אחת מתוכניות שיווק שותפים הטובות ביותר בשל החלוקה של הרווחים. זה עובד כך: בעלי אתרים מאפשרים לגוגל לפרסם באתר על ידי שטחי פרסום מוגדים מראש. ואז גוגל מפרסים צד שלישי שמעוניין לפרסם בתחום מוסיים וגוגל מפרסמת באתרים שקשורים למוצר. מה שבעלך האתר מרוויח מהסיפור הזה הוא סכום מסויים על כל קליק שבוצע מהפרסומת בשטח הפרסום שלו .
sekindo – סקינדו
סקינדו היא מהוותיקות בישאל בתחום שיווק שותפים. סקינדו עובדת עם מגוון רחב של חברות מובילות במשק ומציגה לכל בעלי האתרים
מגוון גדול של מפרסים באופציות שונות כגון תשלום לפי לידים או לפי לחיצות או לפי כמות חשיפות.
Leadim4u
רשת שותפים בישראל שמעניקה אופציה לעבוד עם מפרסים גם מח"ול וגם בארץ.
החברה מתמקדת בנושאים ספציפיים כגון חברות ליסינג בארץ, אתרי הימור מחו"ל.
קליקבנק (Clickbank)
אחת מפלטפורמות שיווק השותפים הגדולה והנחשבת בעולם. מתמקדת בעיקר במוצרי דיגיטל כגון קורסים, ספרים באונליין וכו'.
פלטפורמה רחבה עם מגוון של מוכרי מוצרים שונים, שבעצם לכל אחד מהמוכרים הללו יש רשת שיווק שותפים משלו.
קיים מבחר ענק של מוצרים אותם אפשר לשווק ובכל אחד מהמוצרים מוצג גובה העמלה ואחוז העמלה מהמכירה.
תוכנית השותפים של אמאזון
דיי זהה לאופן בו Clickbank פועלת אבל, קיימים הרבה יתרונות על פניה.
- קיימת פופולריות רבה לרב המוצרים הנמכרים באמזון
- המותג Amazon מוכר והעיצוב של האתר משדרג יוקרה ואמינות לגולש מנגד בClickbank הרבה מהאתרים של המוכרים נראים זולים ומפוקפקים.
- ככל שתמכרו יותר מוצרים כך תגדל באופן משמעותי גם העמלה אותה תקבלו, אפילו בצורה רטרואקטיבית כלומר על כל המוצרים שמכרתם.
- גם אם רכשו מוצרים נוספים אתם תקבלו עמלה גם אם זה לא המוצר שאליו הפנתם
הדבר השונה באמאזון הוא שאתם חייבים שיהיה לכם אתר על מנת להשתתף, מחיר בניית אתר במיוחד אם הוא לא מורכב זה לא סיפור יקר.
אז כמה אני יכול בכלל להרוויח בתוכנית שיווק שותפים?
בתכלס, האמת? אין גבול לכמה שתוכלו להרוויח.
וזה לא סתם משפט שנזרק לאוויר אלא עובדה אמתית, מי שמחפש לעבוד חצי שעה ביום ולהרוויח עשות אלפי דולרים – זה לא התחום בשבילו.
אבל, מי שמוכן להשקיע וללמוד בשביל להצליח יכול למצוא עצמו עם משכורת חודשית של מ-אלפי דולרים עד מאות אלפי דולרים בחודש.
היום יש מאות אלפי משווקים בעולם – לא כולם עושים כסף גדול מכיוון שכנראה לא עושים הכל בשביל להצליח
אבל חלק מכובד מהם עושים המון כסף. ואם הם כן, אין סיבה שגם אתם לא תוכלו.
עבודה קלה? זה לא. עבודה מתגמלת למי שעושה מה שצריך? זה בטוח.
יתרון בשיווק שותפים הוא שאתם לא חייבים להתפטר מהעבודה ולרוץ למחשב,
תוכלו לעשות ומקביל להשאר שכירים עד שתגיעו למצב שבו תכניסו משם מספיק כסף ולהיות עצמאיים.
מאמרים שתרצו לקרוא:
בהצלחה!