בניית חנות וירטואלית – השוואה בין פלטפורמות: וורדפרס, שופיפיי, וויקס
בניית חנות וירטואלית – מה הפלטפורמה הנכונה בשבילך? באנו לעשות לכם סדר מופתי !
בניית חנות וירטואלית היא אחד הצעדים החשובים ביותר לעסק שרוצה למכור אונליין.
בחירה בפלטפורמה המתאימה תשפיע על הכל – חוויית המשתמש, אפשרויות הקידום האורגני,
טווחי המחירים שתצטרכו לשלם, וכמובן על היכולת של העסק לגדול ולשנות כיוון בעתיד.
הפלטפורמות הפופולריות ביותר בישראל הן וורדפרס (WooCommerce), שופיפיי, ו־וויקס.
לכל אחת מהן יש יתרונות ברורים, לצד מגבלות שצריך להכיר מראש.

השוואת מחירים – וורדפרס מול שופיפיי
כשמדברים על בניית חנות אונליין, נושא העלויות נמצא במקום הראשון.

וורדפרס (WooCommerce)
בנייה ראשונית של חנות בוורדפרס נעה בין 3,500 ל־7,000 ש"ח,
תלוי במספר המוצרים, רמת העיצוב כמות העמודים ועוד. התחזוקה כשלעצמה לרוב זולה,
אך לעיתים צריך לרכוש תוספים פרימיום בעלות של כמה מאות שקלים לשנה.
אם תעבדו עם מפתחים ולא רק "בוני אתרים" (כאלו שיודעים לבנות רק בעזרת כלים) אלא מפתחים שמבינים בקוד תוכלו גם לפתח
את הכל באופן שיתאים לעבודה ללא כל שימוש בתוספים ! גם תחסכו עלויות וגם תקלות עתידיות בעת עדכונים !

שופיפיי
עובדים לפי מנוי חודשי קבוע, המחירים מתחילים ב 120 ש"ח לחודש ויכולים להגיע ל־1,100 ש"ח
תלוי מאוד בחבילה שבחרתם.
בנוסף קיימות עמלות עסקה שנעות בין 2% ל־0.5% – תלוי בחבילה.
אבל חשוב להבהיר שגם אם תבנו וורדפרס יהיו עמלות סליקה מכיוון שאתם תיקחו חברות סליקה על מנת לחבר לאתר שלכם .
אבל הבנתם נכון ! בשורה התחתונה: וורדפרס לרוב זולה יותר לטווח הארוך, אבל יש כאלו שנופלים לרגליי שופיפיי
כי הם מציעים פתרון מיידי לתחילת עבודה אז אנשים לא חושבים יותר מידי ופשוט שולפים אשראי ויאללה בוא נתחיל לעבוד .
הגישה הזאת שנויה במחלוקת בהמשך עוד נפרט על זה אל תדאגו..😊
בנוסף הם כוללים גם שרתים, אבטחה, תבניות ומערכת סליקה מוכנה מראש.
אחד החסרונות הבולטים יותר הם שאם קיבלתם חנות מדהימה היא לכל החיים ואין אפשרות לעבור לשום מקום אחר.

וויקס
פתרון מהיר אבל מגביל מאוד עדיין .
למרות שוויקס היא חברה מאוד מתקדמת ומתרחבת ואפילו שהיא רכשה את BASE44 למי שמכיר ,
וויקס עדיין מוגבלת לייצור של חנות וירטואלית בהתאמה אישית .
וויקס מתאימה בעיקר לעסקים קטנים שרוצים אתר מכירות פשוט וקל לתפעול.
המחיר לחבילה עם סליקה מתחיל בסביבות 50–70 ש"ח לחודש.
נכון מאוד ! זה הופך את וויקס לנגישה מאוד גם לעסקים בתחילת הדרך וזה מאוד מפתה .
אבל – יש מגבלות בקידום האורגני (SEO), חופש העיצוב מאוד מוגבל (למי שזה חשוב לו..), ותוספים רבים לא קיימים .
בעצם, לעסק קטן זה פתרון מצוין, אבל אם העסק יגדל תרצו כנראה לעבור לפלטפורמה אחרת (אבל לא תוכלו לקחת אתכם כלום מוויקס).
קידום אורגני והשפעתו על בחירת פלטפורמה
כל מי שמקים חנות אונליין רוצה שגולשים ימצאו אותו בגוגל. כאן ההבדלים בין הפלטפורמות בולטים:

וורדפרס – מציעה גמישות מוחלטת בקידום אורגני, עם תוספים כמו Yoast או RankMath,
רוב האנשים מעדיפים Yoast (כמונו 😊).
שליטה מלאה על מבנה כתובות URL, מהירות טעינה ואופטימיזציה מתקדמת.
שופיפיי – ידידותית יחסית ל־SEO, אבל יש מגבלות טכניות,
למשל חוסר גמישות במבנה URL או שליטה חלקית בקוד האתר.
זה מאוד מקשה על מקדמים להביא מקסימום תוצאות אבל אם אתם מקדמים באופן ממומן
ולא בונים על אורגני (שזה חבל) תוכלו להתעלם מהעובדה הזאת .
וויקס – שיפרה את מערך ה־SEO שלה בשנים האחרונות מאוד ! הם היו ברמה נמוכה מאוד ,
אבל עדיין קשה יותר להגיע איתה לתוצאות גבוהות במילות מפתח תחרותיות וכל מי שיגיד לכם שזה שטויות אל תמהרו להאמין ,
בצעו מחקר בעצמכם לכו לגיפיטי תתחקרו אותו וגלו בעצמכם .
למי שמתכנן אסטרטגיה ארוכת טווח של קידום אורגני, לרוב הבחירה הנכונה תהיה וורדפרס.

חוויית משתמש והתאמה אישית

עיצוב האתר וחוויית המשתמש משפיעים ישירות על אחוזי ההמרה.
וורדפרס – מאפשרת לעצב חנות בדיוק כפי שאתם רוצים, לשלב אנימציות, כפתורי רכישה חכמים ופיצ'רים מתקדמים.
בנוסף אפשר להתאים כל אלמנט בדיוק כמו שחלמתם או עיצבתם דמיינו שכמעט ואין מגבלות מעולם הדימיון אל הביצוע הסופי .
שופיפיי – מציעה תבניות יפות וקלות לשימוש, אבל פחות גמישות בעיצוב ייחודי. זתומרת שאם תרצו לעשות
התאמות או שזה לא יהיה אפשרי או שתוכלו להתאים חלקית עם המון משחקי פוטושופ שיכבידו על האתר .
וויקס – קלה מאוד לשימוש, אך מי שיחפש חוויית משתמש מורכבת ומתקדמת יגלה מגבלות.
בדיוק כמו בשופיפיי יהיה מאוד קשה לבצע עיצוב ספציפי שתכננתם .
אבטחה ותשלומים

כשמוכרים אונליין – נושא האבטחה קריטי.
וורדפרס – מחייבת טיפול באבטחה ידנית: עדכוני תוספים, חומת אש ותעודת SSL.
זה נשמע אולי מורכב להפליא נכון ?! אבל רוב האנשים בוחרים פשוט להתקין תוסף אבטחה מפלצתי שמתעדכן ונותן הגנה מירבית
אבל גם שם זה לא פתרון הרמתי , כי בסוף מי שמאחסן את האתר שלכם צריך לבצע פעולות הגנה נוספות וכמעט ואין לזה סוף ,
למי שפשוט מתקין תוסף אבטחה תיהיה עלות של בין 300 ל־1,000 ש"ח בהתאם לשירותים.
אפשר גם לשלב את קלאוד פלייר למי שמכיר זה מפלצת אבטחה אבל חייב לדעת להגדיר אותה בצורה מקצועית.
לסיכום מי שמאחסן את האתר שלכם חובה שידאג גם לזה,
אז תבדקו לפני שאתם מתחילים את התהליך שהם יודעים גם לדאוג לזה !
שופיפיי – כוללת אבטחה מובנית כחלק מהתשלום החודשי, כולל SSL ותמיכה בעמידה בתקני PCI.
אבל לא מעבר ! אל תצפו לאיזה הגנות מטורפות .
וויקס – מציעה אבטחה בסיסית כחלק מהחבילה, וזה מספיק לעסקים קטנים, אבל לא תמיד מתאים לעסק שרוצה להתרחב.
חיבור למערכות סליקה ומערכות ניהול ועוד.
בישראל, נושא הסליקה רגיש במיוחד.
בוורדפרס ניתן לחבר בקלות ספקים כמו טרנזילה, משולם, פלאקארד, קארדקום ועוד. העלויות לרוב סביב 0.8%–2% מכל עסקה.
💡 טיפ קטן: אם אתם מבצעים עסקאות בהיקפים גדולים תוכלו להתקשר אליהם ולבקש מחיר מיוחד ותקבלו מחירים נמוכים בצורה מוגזמת !!
בשופיפיי רוב המערכות בינלאומיות, ויש עמלות נוספות לחיבור סליקה חיצונית בישראל.
וויקס מציעה סליקה מובנית, אך פחות אפשרויות לחיבור לספקים מקומיים.
בגדול חשוב להבין שעסק שמתחיל עם 50 מוצרים יכול למצוא את עצמו בתוך שנתיים עם 5,000 מוצרים.
לכן חשוב לבחור מערכת שיכולה לגדול יחד עם העסק:
וורדפרס מתאימה במיוחד לאתרים שרוצים להתרחב ולהוסיף מודולים בהתאמה אישית.
שופיפיי מסוגלת להתמודד עם חנויות ענק, אבל העלויות עולות בהתאם.
וויקס פחות מתאימה לצמיחה משמעותית, ולעיתים ייאלצו לעבור ממנה בהמשך.

בניית חנות וירטואלית – שירות ותמיכה
שימו לב כמה זה חשוב וטריקי !
וורדפרס – מבוססת קוד פתוח, ולכן אין מוקד תמיכה רשמי. התמיכה לרוב מגיעה מחברות פיתוח ותחזוקה.
זה אומר שהחברה שבה בחרתם לפתח לכם את האתר צריכה לעמוד מאחוריכם בתמיכה
תמיד תוכלו להחליף חברה במידה ולא תיהיו מרוצים אבל מאוד חשוב שהבניה הראשונית תיהיה איכותית .
שופיפיי – כוללת שירות לקוחות 24/7, אבל באנגלית.
לגביי דירוג התמיכה שלהם זה מאוד תלוי על איזה נציג נפלתם ואיך עובר היום שלו…
וויקס – מציעה תמיכה בעברית, וזה יתרון משמעותי לעסקים קטנים בישראל.
לסיכום – איזו פלטפורמה הכי מתאימה?!
עסק קטן עם תקציב מוגבל ורצון לעלות מהר לאוויר,
ובלי מורכבות עיצוב ורצון להיות מיוחדים ושמתכננים לעשות רק קידום ממומן – וויקס.
עסק בינוני שרוצה פתרון מוכן, עם פחות התעסקות טכנית ולא מתכנן גדילה עתידית וקידום ממומן בלבד – שופיפיי.
עסק שחושב קדימה, רוצה שליטה מלאה על עיצוב וקידום אורגני , חופשיות מלאה בכל מה שקשור לחווית משתמש – וורדפרס.
עוד מאמרים מעניינים :
בית תוכנה בישראל , בית תוכנה , בניית אתרים בוורדפרס , חברה מומלצת לפיתוח אפליקציות , חברה לפיתוח אפליקציות , חווית משתמש , איך בוחרים חברה לבניית .
אתרים , בניית אתרים , עלות פיתוח תוכנה , מה זה פיתוח מערכות WEB , פיתוח אפליקציות לעסקים מגוונים , פיתוח מערכות WEB , מפתח אפליקציות , מה המחיר לפיתוח אפליקציה , כמה עולה לפתח אפליקציה , אתרים מותאמים לנייד , הפיכת אתר לאפליקציה, מחירון בניית אתרים